Thursday 13 June 2013

SALAM JUMAAT :)


hai pembaca -pembaca blog dan blogger - blogger ..
salam jumaat .. :)

haaa .. akhirnya aku berjaya untuk belajar tentang blog ni . cuma ada la yang aku tak berapa nak 
faham tu .. pakai try ja apa yang ada .. aku harap kepada sesiapa yang baca blog nani noni ni 
akan tertarik dan bagi feedback . i need your comments . aku nak tahu sejauh mana 
aku punya blog ni . kalau korang rasa tak elok ,  insyallah la aku 
update more and more .
sikit sikit laa .. 
hari jumaat ni patut nya orang buat amal ibadat . 
takpa . mari kita sama sama beramal ibadat di dalam blog . hehe .. 

belajar sesuatu yang baru tu bukan amal ibadat jugak ke ?
tapi jangan la sampai lalai .
Ustaz  Azhar Idrus (UAI) cakap , jangan sampai jadi najis dan haram ,.
sebenarnya .. kita boleh minat dan buat macam macam perkara dalam hidup kita ni .
yang penting tidak melanggar syarak dan hukum dalam islam .
selagi kita patuh dan tidak lalai apa salahnya ?
contohnya , jangan lah berfacebook sampai tinggal suruhannya , 
jangan lah main muzik atau dengar muzik sampai lalai .,
jangan lah terlalu obses dengan sesuatu perkara sampai lupa dimana kita berpijak ,
nescaya haram lah perkara yang kita lakukan itu .

itu lah pengetahuan yang aku tahu sikit sikit ..
bak kata UAI , menurut para ulamak ..

haa ... kepada lelaki yang gentleman diluar sana , janganlah
lupa melaksanakan solat jumaat ya .. kalau duduk asrama 
macam sekolah aku , diorang pergi ramai naik bas yang disediakan ke masjid .
yang dah ada motor tu bersyukur la , boleh pergi sendiri . rumah dekat tu , lebih baik berjalan kaki,
lebih sikit pahala tu .. dan berdoalah .
kerana hari jumaat antara  hari yang paling makbul doanya jika kita berdoa .

alamak muslimah kaww ..
macam tulah .. setiap perempuan menginginkan sifat muslimah yang sejati dalam dirinya ,
sifat semula jadi yang lahir dari hati .
begitu juga aku . yang semua orang tahu , 
tidak ada manusia yang sempurna di muka bumi Allah ni ..


itu sahaja entry aku pada hari jumaat ni.. 


SALAM JUMAAT :)
 

No comments: